Nationale Nederlanden geeft medewerkers een sterke start door pre-boarding en onboarding leuk te maken

De financiële dienstverlener is beursgenoteerd en biedt producten en diensten aan op het gebied van levensverzekeringen, schadeverzekeringen en fondsbeheer, evenals bancaire producten en diensten. Nationale Nederlanden helpt mensen en bedrijven om nu en in de toekomst zelf regie te houden over hun leven of bedrijf, ook bij verandering of tegenslag.

Nationale Nederlanden

Het bedrijf wilde haar medewerkers persoonlijker, innovatiever, sneller en interactiever inwerken. Appical levert de technologie en helpt bij het ontwikkelen van het traject.

Het pro-actief inspelen op de klantbehoeften is belangrijk voor Nationale Nederlanden, maar deze ook doorvertalen naar een onboardingprogramma waar de medewerker ‘klant’ is nog meer.

Er al eerder in het proces zijn

De uitdaging

Het onboardingprogramma was een kwartaalbijeenkomst en kwam vaak veel te laat voor nieuwe medewerkers, waardoor dit weinig toegevoegde waarde had. Wij hadden de wens om medewerkers een warm welkom te geven en op een eenduidige manier te informeren en enthousiasmeren over Nationale Nederlanden. Daarnaast wilden we onze strategie, meer online dienstverlening, doortrekken naar het inwerken van onze eigen mensen.

De voordelen van de app

De oplossing

De app zorgt ervoor dat iedereen dezelfde informatie ontvangt voor en na de eerste werkdag op een leuke, interactieve wijze. De verschillende features in het platform houden het programma fris en leuk en zorgen voor genoeg afwisseling in werkvormen. Heel waardevol is het actief om feedback vragen in het platform en voor ons heel belangrijk is dat het op grotere schaal kan worden ingezet. We gaan ook uitzendkrachten onboarden met de app. Kortom: de inhoud kan makkelijk worden aangepast, wat fijn is in een dynamische organisatie en sector.

STERK!

Het onboardingprogramma was een kwartaalbijeenkomst en kwam vaak veel te laat voor nieuwe medewerkers, waardoor dit weinig toegevoegde waarde had. Wij hadden de wens om medewerkers een warm welkom te geven en op een eenduidige manier te informeren en enthousiasmeren over Nationale Nederlanden. Daarnaast wilden we onze strategie, meer online dienstverlening, doortrekken naar het inwerken van onze eigen mensen.

Sterke koffie

Op de eerste dag, of in ieder geval in de eerste week, is het voor de nieuwe medewerker vaak tijd voor een kop koffie met nieuwe collega’s. Via de app kun je bekendmaken wie de buddy is binnen een team en met welke ‘persons of interest’ je de nieuwe medewerker adviseert koffie te drinken.

Welkom bij Nationale Nederlanden

Via het platform kunnen nieuwe medewerkers, maar ook hun managers, de voortgang in de app in de gaten houden. Nationale Nederlanden werkt haar vaste medewerkers en haar flexwerkers in met Appical en zorgt ervoor dat iedereen dezelfde informatie ontvangt voor en na de eerste werkdag op een leuke, interactieve wijze.

Meer dan finance...

In de app is voldoende ruimte om een echt verhaal te vertellen. Waar je als organisatie vandaan komt, wat je belangrijk vindt in het gedrag van mensen en waarom je bepaalde doelen sponsort bijvoorbeeld. De verschillende features in het platform houden het programma fris en leuk en zorgen voor genoeg afwisseling in werkvormen. Voor ons is het actief om feedback vragen in het platform en dat het op grotere schaal kan worden ingezet heel waardevol.

Nationale Nederlanden creëerde een onboarding-platform met Appical om nieuwe medewerkers een goede start te geven.

Geert Wernaart

Learning & Development adviseur bij Nationale Nederlanden

“Het zorgt er voor dat nieuwe collega’s sterk van start gaan: goed voorbereid en met een frisse blik.”

Nationale Nederlanden

De financiële dienstverlener is beursgenoteerd en biedt producten en diensten aan op het gebied van levensverzekeringen, schadeverzekeringen en fondsbeheer, evenals bancaire producten en diensten. Nationale Nederlanden helpt mensen en bedrijven om nu en in de toekomst zelf regie te houden over hun leven of bedrijf, ook bij verandering of tegenslag.

Benieuwd wat Appical voor jou kan betekenen?

VRAAG EEN DEMO AAN

Previous case

DPG Media Vonk event

Next case

PepsiCo