Alvast bekend raken met onze pre-boarding app
We geloven enorm in het belang van pre-boarding. Een nieuwe medewerker heeft ‘Ja’ tegen ons gezegd en is vaak erg benieuwd waar die terecht gaat komen. De meest belangrijke informatie kan al gedeeld worden in de tijd dat iemand getekend heeft, maar nog niet in dienst is. Zo blijf je in contact en houd je het enthousiasme vast. Bekend raken met DPG Media stopt niet op de eerste werkdag. Daarom bieden we - naast de Appical app- ook een interactief introductieprogramma.

De voordelen
- Engagement medewerkers naar een hoger niveau.
- Medewerkers leren het bedrijf, de producten en merken goed kennen.
- Nieuwe collega’s voelen zich welkom en beginnen enthousiast aan hun loopbaan.
- De app is het eerste zetje in de goede richting. Ze beginnen goed voorbereid aan de onboarding op hun eigen afdeling.
Medewerker aan het woord
Medewerker aan de Jacob Bontiusplaats, Amsterdam
“Als Adviseur Opleiding & Ontwikkeling heb ik bij indiensttreding zelf ook de onboarding app gebruikt. Als je ergens nieuw begint, heb je een bepaalde spanning. De onboarding app neemt die spanning voor een groot deel weg. Zo kwam ik er via de app achter dat op de locatie waar ik werk een restaurant is – toch handig om te weten als je twijfelt om een broodtrommel mee te nemen! Met de quotes van mijn nieuwe collega’s in de app werd regelrecht inzicht in de dagelijkse werkpraktijk geboden. DPG Media heeft leren & ontwikkelen hoog in het vaandel staan en dat maakt mijn werk zo tof.”
“Mijn eigen slechtste onboarding ervaring ooit was bij een bouwmarkt waar ik op mijn vijftiende begon als zaterdagkracht. Na tien minuten uitleg werd ik de winkel in geschopt om klanten te helpen. Ik moest constant mijn collega’s om hulp vragen. Ik houd er wel van om meteen vol aan de slag te gaan, maar iets meer uitleg was hier wel gewenst. Onboardingprogramma’s zijn in dat opzicht eigenlijk noodzakelijk in het creëren van brand ambassadors.”
Learning & Development Coördinator
“Ik verzorg het brede DPG Media introductieprogramma. Werken met Appical zorgt ervoor dat nieuwe medewerkers tijdens hun start niet helemaal blanco binnenkomen. Er is al uitgebreid informatie gedeeld. Daardoor voelt het alsof je DPG Media al een beetje kent en heb je een beter beeld van waar je aan de slag gaat.”
Wat ervaren nieuwe medewerkers tijdens het interactieve introductieprogramma van DPG Media?
Facts
- 0 medewerkers
- 0 nieuwe medewerkers per jaar

DPG Media
DPG Media is een toonaangevende uitgever van nationale, regionale én lokale nieuwsmerken, magazines, online services en is actief op radio. Het diverse portfolio van DPG Media omvat de nieuwsmerken AD, de Volkskrant, Trouw, Het Parool, Tubantia, De Gelderlander, BN DeStem, de Stentor, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad en PZC.
Daarnaast is DPG Media eigenaar van de radiozender Qmusic, zakelijk platform De Ondernemer, online video MyChannels en diverse online services zoals Autotrack, Intermediair, Nationale Vacaturebank, Reclamefolder, Sportnieuws en Tweakers. DPG Media is tevens uitgever van 143 huis-aan-huiskranten en het lokale platform indebuurt.nl. De nieuwsmerken van DPG Media realiseren dagelijks een bereik van 11,6 miljoen contacten.
Benieuwd wat Appical voor jou kan betekenen?
VRAAG EEN DEMO AANPrevious case
DPG Media
Next case