Alvast bekend raken met onze pre-boarding app

We geloven enorm in het belang van pre-boarding. Een nieuwe medewerker heeft ‘Ja’ tegen ons gezegd en is vaak erg benieuwd waar die terecht gaat komen. De meest belangrijke informatie kan al gedeeld worden in de tijd dat iemand getekend heeft, maar nog niet in dienst is. Zo blijf je in contact en houd je het enthousiasme vast. Bekend raken met DPG Media stopt niet op de eerste werkdag. Daarom bieden we - naast de Appical app- ook een interactief introductieprogramma.

DPG media pre-boarding app Appical onboarding WorkforceIT

De voordelen

  • Engagement medewerkers naar een hoger niveau.
  • Medewerkers leren het bedrijf, de producten en merken goed kennen.
  • Nieuwe collega’s voelen zich welkom en beginnen enthousiast aan hun loopbaan.
  • De app is het eerste zetje in de goede richting. Ze beginnen goed voorbereid aan de onboarding op hun eigen afdeling.

De app

‘Even kennismaken’ en ‘voorbereiden op je eerste dag’ zijn hoofdstukken die de basis vormen van de pre- & onboarding app van DPG Media. Wil je meer weten over het onboardingprogramma? Check de video!

Kranten! Radio & Video?

Ja, DPG Media is groter dan je denkt…Naast een uitgever van nationale, regionale én lokale nieuwsmerken, magazines en online services is ze ook actief op de radio. In de app krijgen de medewerkers hier meer informatie over.

De Academy

In de app wordt ook alvast vooruitgeblikt welke platforms er voor de medewerker zijn om zijn of haar weg te vinden, bijvoorbeeld op het gebied van learning & development.

Rondleiding door de drukkerij

Tijdens de eerste werkdag krijgt ieder nieuwe medewerker een rondleiding door de beroemde DPG Media drukkerij. Hier zie je direct het resultaat van het dagelijkse werk van honderden medewerkers.

Overige introductiebijeenkomsten

Na de introductiedag volgen er nog twee bijeenkomsten: een business game en een afsluitend event. Tijdens de business game leren de nieuwe medewerkers de merken van DPG Media beter kennen. De laatste bijeenkomst gaat vooral in op de strategie.

Medewerker aan het woord

Medewerker aan de Jacob Bontiusplaats, Amsterdam

“Als Adviseur Opleiding & Ontwikkeling heb ik bij indiensttreding zelf ook de onboarding app gebruikt. Als je ergens nieuw begint, heb je een bepaalde spanning. De onboarding app neemt die spanning voor een groot deel weg. Zo kwam ik er via de app achter dat op de locatie waar ik werk een restaurant is – toch handig om te weten als je twijfelt om een broodtrommel mee te nemen! Met de quotes van mijn nieuwe collega’s in de app werd regelrecht inzicht in de dagelijkse werkpraktijk geboden. DPG Media heeft leren & ontwikkelen hoog in het vaandel staan en dat maakt mijn werk zo tof.”

“Mijn eigen slechtste onboarding ervaring ooit was bij een bouwmarkt waar ik op mijn vijftiende begon als zaterdagkracht. Na tien minuten uitleg werd ik de winkel in geschopt om klanten te helpen. Ik moest constant mijn collega’s om hulp vragen. Ik houd er wel van om meteen vol aan de slag te gaan, maar iets meer uitleg was hier wel gewenst. Onboardingprogramma’s zijn in dat opzicht eigenlijk noodzakelijk in het creëren van brand ambassadors.”

Learning & Development Coördinator

Lisa Gertsen

“Ik verzorg het brede DPG Media introductieprogramma. Werken met Appical zorgt ervoor dat nieuwe medewerkers tijdens hun start niet helemaal blanco binnenkomen. Er is al uitgebreid informatie gedeeld. Daardoor voelt het alsof je DPG Media al een beetje kent en heb je een beter beeld van waar je aan de slag gaat.”

Wat ervaren nieuwe medewerkers tijdens het interactieve introductieprogramma van DPG Media?

Bekijk de video

Facts

  • 0 medewerkers
  • 0 nieuwe medewerkers per jaar
DPG media pre-boarding app Appical onboarding WorkforceIT

DPG Media

DPG Media is een toonaangevende uitgever van nationale, regionale én lokale nieuwsmerken, magazines, online services en is actief op radio. Het diverse portfolio van DPG Media omvat de nieuwsmerken AD, de Volkskrant, Trouw, Het Parool, Tubantia, De Gelderlander, BN DeStem, de Stentor, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad en PZC.

Daarnaast is DPG Media eigenaar van de radiozender Qmusic, zakelijk platform De Ondernemer, online video MyChannels en diverse online services zoals Autotrack, Intermediair, Nationale Vacaturebank, Reclamefolder, Sportnieuws en Tweakers. DPG Media is tevens uitgever van 143 huis-aan-huiskranten en het lokale platform indebuurt.nl. De nieuwsmerken van DPG Media realiseren dagelijks een bereik van 11,6 miljoen contacten.

Benieuwd wat Appical voor jou kan betekenen?

VRAAG EEN DEMO AAN

Previous case

DPG Media

Next case

PepsiCo

Deze case is speciaal voor jou, bezoeker van de Employee Communication Days!

DPG Media heeft goed nagedacht over het onthaal en de inwerking van nieuwe medewerkers.
De Appical app in combinatie met een offline programma zorgt voor een unieke beleving en snel inzetbare medewerkers.

Veel leesplezier,

WorkforceIT
reseller van Appical in België

PS: wil je weten hoe je Appical in jouw organisatie kan opzetten? Stuur ons een berichtje!